یکشنبه، تیر ۱۸، ۱۳۸۵

راز داوینچی (۳) قسمت آخر

گفته شد که عدد فی ۶۱۸/۱ به عدد الهی مشهور است چرا که ضریب این عدد در همه مخلوقات نهفته است در واقع هر مخلوقی مظهر متحرکی از نسبت الهی است. و چنانچه بخواهیم این نسبت را با آیات قرآن بیان کنیم به آیات متعددی بر میگردد که خداوند میفرمایند بنگر در برگ درختان یا در زنبور عسل در زمین و آسمان و نظم آن ، در آنچه که در اطراف شماست همه و همه آیات وجود خداست . در این کتاب در جایی نویسنده از زبان لنکدان قهرمان کتاب اعتقاد دارد که" پریشانی عالم نظمی پنهان دارد بعد از کشف عدد فی توسط قدما، آنها پی بردند که پا به ساختمان الهی پا نهاده اند به همین دلیل طبیعت را میپرستیدند" و در اینجاست که میشود به دست خدا در طبیعت پی برد. وقتی که در فصل بهار زمین مرده زنده میشود( اشاره به ایات متعدد قرآن در این زمینه) تا آدمیان و دیگر موجودات از نعمات آن بهره مند شوتد، وقتی که ابرها بسوی زمینهای دور دست از روی اقیانوسها بر میخیزد و وقتی باران به سرزمین مرده میریزد تا آن را حیاتی دوباره بخشد همه و همه نشانی از پروردگار عالمیان است که اینچنین نظم و زیبایی و برکات را آفریده است. همچنین در این فیلم و کتاب اشاراتی چند به بانویی بنام ماری مگ دالن شده است که از او بعنوان همسر عیسی مسیح یاد میکند یا بهتر است گفته شود تاکید میکند که وی همسر عیسی (ع) بوده است و این برای مسیحیان که عیسی را پسر خدا میخوانند مقوله ای بس بحث بر انگیز بود که سر و صدای بسیاری میان صاحب نظران حتی بینندگان و خوانندگان این کتاب بر خواست. در این کتاب صریحا میگوید که عیسی فردی بوده است مثل دیگران و پسر خدا نیست.همچنین میگوید که کتاب انجیلی که الان همه جا هست انجیل واقعی نیست. در زمان کنستانتین کبیر پادشاه روم دین رسمی خورشید پرستی بوده است. پیروان عیسی مسیح به نحو تصاعدی زیاد شده و شروع به جنگ با مشرکان پرداختند این درگیریها آنقدر زیاد بوده که امکان دوپاره شدن روم میرفت. در همین زمان کنستانتین تصمیم میگیرد که روم را تحت یک دین در آورد یعنی مسیحیت. با توجه به اینکه مسیحیت در حال گسترش بود وی با این تصمیم جهت باد را در نظر گرفت و از موقعیت استفاده کرد. وی مجمعی بنام شورای نیقه تشکیل داد و در این شورا بسیاری از جنبه های مسیحیت را تصویب کرد، از جمله تاریخ عید پاک و نقش اسقف ها و اجرای فرایض. تا آن زمان پیروان عیسی مسیح وی را یک پیامبر انسانی ، بزرگ و قدرتمند میدانستند اما یک انسان فانی.در همان شورا عنوان پسر خدا به طور رسمی پیشنهاد و تصویب شد. با این مصوبه، کنستانتین عیسی را به خدایی تبدیل کرد که بیرون از عالم انسانها بود. وی حتی انجیل جدیدی سفارش داد و انجیلهای اولیه را جمع آوری کرده و سوزاندند. و بدین گونه دین مسیحیت با چهره جدید و پیامبری که پسر خدا نامیده میشد به جهانیان معرفی گردید.
برای آشنایی با جرییات این مبحث بهتر است که کتاب راز داوینچی اثر دن براون را با ترجمه حسین شهرابی و سمیه گنجی بخوانید.

۹ نظر:

ناشناس گفت...

دوست من سلام .
جهت آگاهی تان عرض می کنم که ادعای آقای براون یک ادعای ساختگی و بر اساس نظریاتی است که ساختگی بودن انها به اثبات رسیده است . از نظر ایمانداران مسیحی ذات خداوند عیسی مسیح بالاتر از ان است که دون براون ها بتوانند او را به زیر کشند . مسئله فقط ادعای غیر مستندیست که دون براون در مورد اثتنادات کتابش می کند برای اطلاعات بیشتر می توانید به این لینک مراجعه بفرمایید .
http://www.kelisa-iranian.com/articles/DaVinciFarsi.pdf
برکت خداون مان عیسی مسیح بر شما باشد آمین .

Maryam گفت...

حضرت عیسی خداوندگار نبوده و نیست فقط یکی از بندگان عزیز خدا همچون حضرت محمد بوده است پس خداوند نگهدارمان باشد.آن آدرس را هم که دادید نمیتواند حضرت عیسی را خدا یا پسر خدا معرفی کند.

Maryam گفت...

لاله اشک

Maryam گفت...

لاله اشک : در ضمن ادعای آقای براون در مورد اینکه عیسی پسر خدا نیست عقاید بنده همخوانی دارد که شما نمیتوانید هرگز آنرا تغییر دهید.

Maryam گفت...

لاله اشک : در ضمن ادعای آقای براون در مورد اینکه عیسی پسر خدا نیست عقاید بنده همخوانی دارد که شما نمیتوانید هرگز آنرا تغییر دهید.

ناشناس گفت...

ensan mitune mesle mohamad beshee mitune meslee zahaak ham beshee
mojudi ke alavee bar khhub budan mitune badam bashee
khoda chizi nist kee bekhaeem maghamesho enghadr paen biarim kee
begim dar ensan holul kardeee
ensani eyne jezo

masood

ناشناس گفت...

engar webloge shoma ham az tahajome eteghadi dar aman namande.
dar morede nazare dustemun, NURONAMAK( ba ejazeye shoma):
rastesh matalebe in ketab tafakor barangize, che sehat dashte bashe ya barax.
baz takid mikonam ke mohem ine ke:
"TARIKH RO BARANDEGAN MINEVISAND"
ba ta'asob neshan dadan, na haghighati ketman mishe, va na kari az pish mire.
be omide ruzhaye sarshar az tafakoro ta'aghol bedur az ta'asob;
amen

ناشناس گفت...

I have been looking for sites like this for a long time. Thank you! Scottsdale laser hair removal Rental car companies in rowland north carolina Zithromax tramadol Venlafaxine+side+effects Evista tablet

ناشناس گفت...

Looking for information and found it at this great site... » »